Amintiri

Sall, prin 1989 asta era înainte de revoluţie, locuiam în Comuna MIHAI-VITEAZU JUD.CLUJ,  am dus viaţă grea şi acolo şi mai multe treburi, mai ales că aveam mamă vitregă, locuiam în casa iei, nu dădea doi bani pe mine şi Andrei, Tata la fel ca ea. Aşa că nu prea stăteam pe acasă, plecam dimineaţa de acasă şi ne plimbam toată ziua pe străzile comunei, Andrei mă inpingea cu căruciorul pe toate străzile, în două trei săptămîni ştiam toate străzile ca-n palmă. Dar am observat că erau multe nunţi, cel puţin una pe săptămînă cît ţinea vacanţa de vară, uni copii legau dremul la Mireasă (aşa era obiceiul) chiar şi oameni mari legau dremul pt. o sticlă de ţuică 😀 . Aşa că ne-am băgat şi noi. La Restaorant era aproape în fiecare Sîmbătă Nuntă, foarte, foarte rar Sîmbătă fără Nuntă şi se mai făcea omul şi la cort. Pe la început ne era ruşine să mergem aşa la fiecare Nuntă să legăm drumul, dar vorba aia; foametea face ravagi. Legînd drumul la nunţi era o treabă bună, pt. că chîştigam nişte bani cu care mai cumpăram ceva de mîncare şi mai ne potoleam foamea, care era la nesfîrşit. Îmi aduc aminte ce de borcane de fasole cu cîrnaţ sa-u costiţă am mîncat noi de la magazin că nu mai aşa ceva era atunci, acum este de toate dar nu sînt bani. Făceam bani frumoşi pe vremea aia, între 50-100 lei de la o nuntă, a fost cînd am legat drumul la trei nunţi într-o Sîmbătă asta foarte rar 😀 . Toată săptămîna ne plimbam pe străzi şi ne înteresam dacă este vreo Nuntă, într-o vreme aşa eram de cunoscuţi de începeau copii să ne anunţe unde era Nuntă, noi mergeam doar să vedem dacă e adevărat, uneori ne mai şi păcăleau dar mai rar se-n tîmpla asta. Era normal că oameni ne dădeau bani, că era vai de noi, eram murdari, flămînzi, eu eram şi în cărucior şi le era milă de noi şi ne dăteau bani să ne cumpărăm şi noi cîte ceva. Tata nu avea treabă de noi, de cele mai multe ori ne mai şi bătea din motive numai de el ştiute sa-u ne lua bani. Ar mai fi multe de povestit dar acum nu prea mai contează, toate-s trecătoare. multă sănătate

10 gânduri despre “Amintiri

  1. Servus, Zolty 🙂
    Ți-am adus un cântec fain, sper din toată inima să-ți placă. Fata asta are o voce minunată! Îți aduc și mâine seară un cântec, dacă vrei…așa, de ascultat înainte de a adormi. 🙂 Versurile sunt cam așa:

    Iartă-mă
    Asta-i tot ce nu poți să spui
    Anii trec și totuși
    Vorbele nu vor veni mai ușor
    Cele ca IARTĂ-MĂ
    Cele ca IARTĂ-MĂ

    Dar poți să spui …copilule
    Copile, te voi ține în brațe la noapte
    Poate dacă aș spune vorbele potrivite
    La timpul potrivit
    Ai fi al meu

    TE IUBESC
    Asta-i tot ce nu poți spune
    Anii trec și totuși
    Vorbele nu vin mai ușor

    Dar poți spune …copilule
    Copile, pot să te țin în brațe la noapte??

    Poate dacă ți-aș spune vorbele potrivite
    La timpul potrivit
    Ai fi al meu iar…

Lasă un răspuns

