Zamfir despre struţii din Bogata

Prietenul meu, Zamfir, a trecut pe la mine zilele trecute. A văzut struţii vecinului meu, Emil Constantea, şi a scris despre ei un articol pe blogul lui Zamfir Turdeanu’

Oaza Bogata

Nu am fost (încă! dar, viitorul îmi este în faţă!) prin Sahara. Până acum, struţi am văzut doar prin grădini zoologice ori pe la circuri. Dar, zilele trecute, coborând de la tancodromul de unde decolau avioanele … aeromodeliştilor, am întâlnit chiar patru! În „Oaza Bogata„!

Struţii bogătaşului – om din Bogata, dar, şi bogat, totodată! -, au fost şase. Doi au sfârşit pe masă, prin farfurii şi pe platouri. Pentru că nu este vorba de o fermă de creştere a struţilor, cu scop comercial. Pur şi simplu, omul ţine „nişte orătănii” pe lângă casă.

I-a cumpărat cu 150 de euro bucata, de la Oradea, când aveau doar trei săptămâni, şi îi hrăneşte ca pe oricare dintre păsările curţii. Doar cu cantităţi pe măsură! Nu am putut vorbi cu îngrijitorul păsărilor, pentru că era la vreo 500 de metri, mai încolo, cosind.

Proprietarul a fost foarte amabil. Am convenit telefonic o scurtă întâlnire şi mi-a povestit că păsările au carne foarte fragedă (struţii din imagine nu au, încă, opt luni de la părăsirea oului!), cu conţinut foarte redus de colesterol. Creşterea struţilor, pe care i-am văzut la Bogata, este doar un hobby pentru el.

Singurul meu regret a fost că nu are nici un ou de struţ! Cică, ar fi mai mare decât cele ale găinilor hrănite ştiinţific la „cloşcodromul” din apropiere!

Dacă la următoarea tăiere de struţi mă cheamă să-l ajut (la mâncat friptură de struţ!), vă voi confirma informaţia de mai sus. Dacă nu, … am călcat deontologia şi am postat o informaţie neverificată din mai multe surse! Că nu-s profesionist!

Mulţumesc lui Zamfir că mia dat voie să copiez articolul lui. Foarte interesant.

12 gânduri despre “Zamfir despre struţii din Bogata

Lasă un răspuns

